2013. március 6., szerda

Finom tejfölös pogácsa


Egy kis személyes: 

Ez az egyik kedvenc receptem. Ízében hasonlít a régi büfépogácsákhoz, könnyen elkészíthető. Bár én a háztartásomban mellőzöm a zsírt, ennek a sós sütinek ez a barátja. (Én fele vaj, fele zsír kombinációt használom.) A recept 3 evőkanál cukrot ír, én kevesebbet (1 evőkanál) szoktam hozzátenni.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 20-25dkg zsír (fele zsír, fele vaj)
  • 3 dkg élesztő
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 mokkacukor
  • 2-2,5 dl tejföl
  • 1 csapott teáskanál só
  • 1 tojás+ 1 tojássárga a kenéshez
  • fél mokkáskanál pirospaprika
  • pici tej

Elkészítése:

Az élesztőt  pici tejjel egy mokkacukorral felfuttatjuk.  A tejfölt a cukorral simára keverjük.A lisztet a zsiradékkal elmorzsoljuk. A liszt közepébe beleütjük a tojást, hozzáadjuk a sót, az élesztőt, a kikavart tejfölt, s alaposan összegyúrjuk. Ha nagyon ragadna, adhatunk még hozzá lisztet. A kész tészta lágy, ruganyos és fényes. Meghintjük liszttel, s a duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkán nyújtjuk, hajtogatjuk, s hagyjuk még pihenni. Nyújtjuk, szaggatjuk, s a tetejét vagy tiszta tojással, vagy tejfölös tojássárgával, melybe egy kicsi pirospaprikát kevertünk, megkenjük. Jó meleg sütőben sütjük.

Megjegyzés:

A tetejére ízlés szerint reszelt sajtot, magvakat is tehetünk.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Itt hagyhatsz megjegyzést ;)